Dela sidan:

Ellen Lübeck kommer närmast från en tjänst på IRI Lentus där hon arbetat med att hjälpa företag att använda sin kunddata för utveckling inom CRM, analys och direktmarknadsföring.

– Det gick inte att tacka nej till att få vara en del av den resa som Carat är inne på. Det finns så mycket glöd och kompetens som genomsyrar allting Carat gör för sina kunder, säger Ellen Lübeck.

Rollen som head of CRM & DR är nyinrättad på Carat och kommer efter att byrån vill utveckla sin hantering av data och insikter med målet att stärka sit fokus på målgrupper snarare än kanaler.

– Det är helt rätt i tiden att erbjuda ett mer holistiskt perspektiv där även direkt kommunikation och insikter från egna kundbasen används i större utsträckning för att driva både varumärke och försäljning i alla kanaler. Jag är övertygad om att det är de som kan ta helhetsgrepp kring detta som kommer lyckas bäst framöver, avslutar Ellen Lubeck.


Dela sidan: