Dela sidan:

Många känner förmodligen igen sig i situationen: jobbkonferensen som kryddas med en inspirationstalare som ska lyfta motivationen bland medarbetarna. För att inte nämna självhjälpsindustrin som har svaren på alla dina problem. Det här driver Jusek med i sin nya kampanj. Byrån som ligger bakom är Vinter.
– Filmerna är i sig imagebyggande och positionerar Jusek som akademikerförbundet som verkligen vet. Samtidigt blir de också en del av en kampanj för att värva nya medlemmar som nu drar igång. Tack vare Vinter har tidigare värvningskampanjer fallit mycket väl ut, så jag har förstås stora förväntningar, säger Elsa Saboonchi, marknads- och kommunikationschef på Jusek, i ett pressmeddelande.

I de två filmerna kommuniceras budskapet "Vi vet". 
– Det finns mycket pseudovetenskap och "hitte på" där ute, med många tvivelaktiga så kallade experter. Filmerna visar på ett kul sätt hur det kan bli om man inte får stöd av de som verkligen kan sin sak, berättar Vinters art director Joakim Söderqvist, som även regisserat de två filmerna.

Arbetsgrupp Vinter
Anders Ahlbom – copywriter
Sofia Flodmark – projektledare
Joakim Söderqvist – art director/regissör

Produktionsbolag
Opitz & Serneholt Production

Fotograf
Henrik Gyllenskiöld


Dela sidan: