Dela sidan:

När 100-wattaren 2017 summeras tronar Åkestam Holst högst upp på prispallen, precis som i Guldägget i våras. Mest prisade annonsör blev deras kund IKEA som kammade hem totalt 250 watt (1st 100W och 2 st 75W).

Adobe blev näst mest prisade uppdragsgivare med två stycken 100-wattare medan tredjeplatsen gick till Ålandsbanken som totalt prisades med 125W (75 och 50 watt).

100-Wattaren är Sveriges Annonsörers tävling som belönar kommunikation "som fungerar", det vill säga kommunikation som gett bevisad effekt genom hög kreativitet.

Här nedan kan du spana in hur det gick för de tävlande byråerna. 

Byråtoppen 2017:
Åkestam Holst NoA (375W)
Abby Priest (200W)
Forsman & Bodenfors (175W)
Pool (150W)
RBK (125W)
Markus (100W)
Garbergs (100W)
Prime (100W)
Scandinavian Design Group (100W)
Bold NoA (75W)
Hilanders (75W)
Mecka (75W)
Volontaire (75W)
King (50W)
Dear Friends (50W)
Welcom/Splay (50W)
Mindshare/Nyheter24-Gruppen/Splay (50W)
Happy Forsman & Bodenfors (50W)
ÖPPET (50W)


Dela sidan: