Dela sidan:

I höstens kampanj berättar E.ON, genom vardagssituationer, hur bolaget "framtidssäkrar" elnätet och hjälper till att ställa om Sverige till helt förnybar energi från sol, vind eller vatten i elavtalet eller genom att producera själva

I filmen hör vi en ung kvinna berätta att Sverige måste förnyas och ställas om till förnybart. Kampanjen är en del av det nya övergripande kommunikationskoncept ’Nu förnyar vi Sverige’ som genomsyrar all kommunikation E.ON gör.

I kommunikationen mot företagsmarknaden får vi till exempel följa hur E.ON förnyar Sveriges företag. Inom employer branding möter vi människorna som förnyar Sverige. Med höstkampanjen vill E.ON visa på sitt ställningstagande, men också varför det är viktigt att förnya Sverige, på ett sätt som känns relevant.

– Vi vill försöka få människor att tänka till på vart energin de använder faktiskt kommer ifrån och vad den görs av. Ju fler som väljer förnybar energi, desto snabbare kan vi driva omställningen till ett förnybart energisystem. Så att alla vi kan fortsätta leva livet – med naturens kraft, inte på dess bekostnad, fortsätter Karin Rosell head of Brand and Marketing E.ON Sverige.



– Jag tror inte många kommer missa att E.ON har bestämt sig för att förnya Sverige framöver. Vi har ett tydligt koncept som genomgående syns i all kommunikation. Vårt fokus är som alltid att förenkla, eftersom vi vet att enkla idéer fastnar snabbare och stannar kvar längre i medvetandet, och det behövs lite extra i en komplex kategori med tuff konkurrens. Men den mest spännande utmaningen är att göra energi intressant och få människor att gilla E.ON – mer. Det är ett av våra stora fokusområden i denna och kommande kampanjer, då vi visar hur vi förnyar Sverige bit för bit, säger Klara Eide, strategiansvarig M&C Saatchi. 


Dela sidan: