Dela sidan:

Kategorin Konsument strategisk design infördes i 100-wattaren för att belöna varumärkesarbete som ger dokumenterade resultat på affären, som ökad tillväxt och preferens bland kunderna. I år är det Mjau och byrån Scandinavian Design Group som tar hem 100 Watt. 

Mjaus försäljningssiffror på dagligvaruhandeln har ökat de senaste två åren. 7 av 10 kattägare känner till Mjau kattmat, enligt kännedomsundersökningen från 2017. 
– Vår marknad finns stora internationella aktörer med starka muskler, som vi förstås hela tiden jämför oss med. Men det är klös i Mjau, så vi är inte förvånade över att siffrorna är positiva. Utmaningen nu är att hålla i den positiva kurvan, har Anna Lindblad, Brand manager för Mjau kattmat, tidigare sagt i ett pressmeddelande. 

Övriga vinnare i kategorin är:
75 W: Nick´s - Ett svenskt uppror mot sockerindustrin/Nick´s/Bold (NoA)
50W: Din egen lilla jordkällare. Och mer./Svegro/ÖPPET


Dela sidan: