Dela sidan:

2018 innebär valår och de flesta partiers kommunikationsavdelningar sätter just nu sina arbetsgrupper inför året. Efter upphandling väljer nu Liberalerna reklambyrån Garbergs som samarbetspartner inför nästa års val.

– Att jobba med politisk kommunikation och de utmaningar som Sverige, och i ett större perspektiv världen, står inför känns mer viktigt och angeläget än någonsin just nu, säger Jan Lindforss, projektledare på Garbergs.

I uppdraget ingår att ta fram ett kommunikationskoncept och en mediestrategi, ett arbete som redan är igång.

– Vi valde Garbergs för deras kombination av strategisk tyngd, kreativ höjd och engagemang. Vi hoppas att tillsammans med Garbergs kunna hitta ett liberalt tilltal som både utstrålar framtidstro och träffar människor i hjärtat. När populister och extremister gärna tar över debatten, behöver vi bli ännu bättre på att formulera det liberala alternativet på ett sätt som verkligen når fram till människor. Att fånga det, och hitta strategierna för att nå ut, sysselsätter oss till 100% och lite till just nu, säger Erika Jonés, kreativt ansvarig hos Liberalerna.

Arbetsgrupp på Garbergs

Projektledare: Jan Lindforss

Planner: Patrik Lundberg

Produktionsledare: Lotta Thunved

AD: Lotta Mårlind

Copy: Johan van der Schoot

Mediabyrå: Manolito


Dela sidan: