Dela sidan:

I Strategy Awards kommer tävlingen att ha kategorier indelade efter syfte. Efter förändringen har antalet tävlingsbidrag tredubblats inför årets tävling. 

Strategy Awards kommer att belöna tävlande som beskriver framgångskedjan på ett trovärdigt sätt. De tävlande ska också visa hur lösningen påverkar människor, och hur just denna påverkan leder till det förutbestämda syftet, samt beskriva arbetet med att utforska och besluta om strategiska vägval.

– Genom att sätta lösningen som utgångspunkt för framgångskedjan blir Strategy Awards Sweden en tävling som tar vid där andra tävlingar slutar. Med den utgångspunkten kom- mer juryn att fokusera på bedömningen av de strategiska vägval som lägger grunden för kedjan lösning/påverkan/framgång. säger juryns ordförande Jerker Winther, Åkestam Holst i en kommentar, 

Just det nya tävlingsupplägget gör att namnbytet från Planning till Strategy Awards blir naturligt. Tillägget Sweden görs för att särskilja från tävlingar internationellt som belönar andra typer av strategier. Att namnbytet ligger rätt i tiden bekräftas av APG:s årliga medlemsenkät. Den visar en tydlig trend i att allt fler som arbetar med planning och strategi kallar sig strateger. Utmärkelsen tilldelas byrån och uppdrags- givare.



Dela sidan: