Dela sidan:

Ljudannonseringen slår rekord, poddmarknaden utvecklas starkt och ny teknik gör att ljudet blir allt viktigare i företagens kommunikation.
Torsdagen den 30 november fördjupar vi oss i utvecklingen på Sound Stockholm på Hilton Slussen.
19 talare från Storbritannien och Sverige delar med sig av sina kunskaper på scenen.
– Det är en härlig mix av marknadschefer, kreatörer, direktörer, ljudarkitekter, strateger, musikspecialister och vd:ar. Det de har gemensamt är en ledande expertis om hur ljud kan användas för att väcka känslor och lyfta företag och organisationer, säger Fredrik Svedjetun, konceptchef på Resumé och redaktör för programmet.

Här är programpunkterna:

• Världens bästa ljudreklam
Clare Bowen, head of creative development, Radiocentre (UK)
• Det svenska podcastundret
Mattias Björkman, digital affärsutvecklingschef, Bauer Media
• Rätt ljud, på rätt plats, till rätt person
Margareta Andersson, ljudarkitekt på Lexter
• Bygg starkare relationer med hjälp av voice
Jonas Vahlne, chefsstrateg på Mindshare
• Skapa ett interaktivt drama för Amazon Echo och Google Home
Nicky Birch, grundare av Rosina Sound (UK)
• Voice-teknik, lyssnandet och framtiden
– intervju med Simon Gooch, innovationsdirektör på Sveriges Radio
• Influencers i talade medier: så maxar du effekten
Tor Rauden Källstigen, vd och grundare Signal Signal
• Uppdragspodcast: skapa marknadskommunikation med redaktionellt material
Anders Elfström, vd på Filt
• Power of audio
Jenny Hermansson, managing director, Spotify Nordic
• Hur låter ditt varumärke?
Johan Borg, vd på musikbyrån Ohlogy
• Att använda ljud på ett lustfyllt sätt
Emelie Friis, marknadschef på Kronans Apotek
• Panel: Hur blir det bang for the buck för annonsören i poddar
Amanda Colldén, Alla våra ligg, Fredrik Hermansson, försäljningschef Acast, Karolin Kull, grundare och marknadschef Mathem.se och Felicia Lagerwall, vd Perfect Day Media.
• Skapa känslor med ljud
Daniel Larsson och Olle Eronn, kreatör respektive ljuddesigner, Flickorna Larsson
• Bygg varumärket med rätt röst
Kalle Widelius, vd Online Voices

Under Sound Stockholm delar Stim ut priset Stimgitarren medan huvudpartnern Bauer Media och Resumé ut priser i tre olika kategorier i nyinstiftade tävlingen Stockholm Sound Award.

– Det var ett spännande juryarbete och kul att vara en del av en så kompetent jury. Vi blev glada att vi redan första året fick in så pass många bidrag som dessutom höll så hög kvalité, säger Staffan Rosell, vd på Bauer Media och ordförande i juryn.

Moderator för dagen är Max Landergård, kreativ chef på byrån Storstad Medieproduktion och författare till Storytel-boken Blod, Tvätt & Dårar.

– När jag växte upp lekte jag radioprogramledare när alla andra vänner lekte tjuv och polis, säger Max Landergård och fortsätter:
– Kompisar fick komma över och "önska låtar" och vara sidekicks. Allt spelades in på kassett. Jag har alltid varit trollbunden av ljud. Jag har skrivit ljudbok, producerar poddar och radiodokumentärer. Att få delta i en sådan här dag späckad av ljudupplevelser är en ynnest som jag ser mycket fram emot.

Läs mer och säkra din biljett här.



Dela sidan: