Dela sidan:

Med byråvalen ska IHM:s identitet och kommunikation stärkas och den nytillträdda marknadschefen Åse Henell, som närmast var vd på Faktum, menar att IHM behöver hjälp med att ta fram en tydlig riktning framåt för varumärket IHM.

– Nästa år fyller vi 50 år och vi måste närma oss 100 på ett modernt och visionärt sätt. Vi är starka och attraktiva nu och så ska så förbli, säger Åsa Henell i ett pressmeddelande.

Att IHM valde att samarbeta specialistbyråerna inom Forsman & Bodenforsgruppen; design- och varumärkesbyrån Happy F&B och F&B Factory förklarar Åse Henell med deras progressiva och kreativa sätt att arbeta. Man föll också för kombination av en varumärkesbyrå och Factory F&B som jobbar med strategisk och köpnära kommunikation.

– Vi är säkra på att vårt val är det bästa för oss. Happy F&B och F&B Factory är de rätta byråerna för att hjälpa IHM att utvecklas kommunikativt. Vi är näringslivets ledande affärsskola och vill kunna möta den ökande konkurrensen både på hemmaplan och internationellt, säger Åse Henel i en kommentar.

Anette Anderson, projektledare Happy F&B säger:

– Utbildningssektorn är i stark förändring med ökande internationell konkurrens och snabb digitalisering. Det ska bli spännande att hjälpa IHM att utvecklas för att bli ledande inom sin bransch.

Samarbetet inleddes i veckan och beräknas initialt att ta 8-10 månader.

 



Dela sidan: