Dela sidan:

Tele2 sökte en n innovativ mediebyrå som kunde säkerställa att Tele2 och Comviq fortsatt ska kunna utmana i ett medielandskap under förändring. Mediacom, som arbetat med Tele2 i åtta år, vann upphandlingen.

– Vi är oerhört imponerade över MediaCom:s pitch. Det var tuff konkurrens och MediaCom presenterade det absolut bästa erbjudandet. Trots vårt långtgående samarbete visade de en stor vilja att fortsätt vilja utveckla vårt samarbete även i framtiden, säger Åse Holmberg, kommunikations- och marknadsdirektör Tele2 Sverige i ett pressmeddelande. 

– Vi på Tele2 och Comviq vill konstant vara i framkant och anpassa våra medieköp till det nya medielandskapet. Här kommer MediaComs expertis verkligen till sin rätt. Deras kreativa lösningar hjälper oss att fortsatt vara innovativa i vår mediemix och jag ser framemot vårt fortsatta samarbete, säger Martina Göransson, mediechef Tele2 Sverige i en kommentar. 

Det nya avtalet omfattar Tele2 på både privat- och företagsmarknaden samt Comviq.

– Vi är otroligt stolta och glada över förtroendet att fortsätta vår gemensamma resa tillsammans med Tele2. En resa som hela tiden kräver att vi tänker nytt, smartare och utvecklar oss i takt med de nya kraven som ställs i den allt mer uppkopplade och digitala världen. Vårt samarbete med Tele2 präglas av att vi hela tiden utmanar och utvecklar varandra. Detta gör att Tele2 alltid har varit och är en drömkund för oss, säger Joachim Nordlind, vd för Mediacom Sverige i en kommentar.



Dela sidan: