Dela sidan:

Pernilla Edelsvärd har jobbat på SAS de senaste åren med områden som e-handel, digital kommunikation och produktutveckling. Nu byter hon jobb till ett annat bolag inom reseindustrin, nämligen TUI. Där får hon titeln head of customer experience.
– Pernillas erfarenhet av resebranschens digitala transformation och hennes spännande vision för vårt kunderbjudande stämde helt överens med vår strategiska inriktning, säger Anna Laestadius, marknadsdirektör på TUI Nordic, i en kommentar.

TUI berättar att de fick in runt 500 ansökningar till jobbet. Men valet föll alltså på Pernilla Edelsvärd som är glad för utmaningen. 
– För mig är det viktigt att vi på TUI ger kunderna en fantastisk upplevelse, både innan resan, på resmålet och i våra digitala kanaler. TUI är en av de bästa aktörerna på marknaden och det ska bli spännande att få vara med och fortsätta utveckla kundupplevelsen och göra TUI till det självklara valet, säger hon i ett pressmeddelande.



Dela sidan: