Dela sidan:

Totalt vinner Jung sex priser, varav fyra guld för Svenska Spels "Sportsvenska för invandrare" och "Oddsers partiska kommentatorer", Lernias "Den nya rikssvenskan" och Procter & Gambles "Henkes hårresande konkurrens". Årets rookie blev Juno PR:s Per Frykebrant och Renaults Annelie Söderberg utsågs till Årets kund. För hela vinnarlistan, se längst ner i morgonsvepet.

Alla vinnare i Spinngalan 2017

Guld:
Abby Priest, Adobe, "The Original brushes of Edvard Munch" (Business to business)
Ord & Bild, Fotografiska, "Det ojämställda priset" (Bästa pr-kampanj)
Ord & Bild, Fotografiska, "Det ojämställda priset" (Årets konsumentkampanj)
Jung, Svenska Spel, "Sportsvenska för invandrare" (Årets content marketing)
Jung, Lernia, "Den nya rikssvenskan" (Årets innovationskampanj)
Jung, Procter & Gamble, "Henkes hårresande konkurrens" (Årets integrerade kampanj)
Jung/DDB, Svenska Spel/Oddset, "Oddsets partiska kommentatorer" (Årets sociala medier-kampanj)
Markus, Kvinnojouren Ellinor, "Bakom fasaden" (Årets non-profit)
Garbergs Malmö, Landskrona stad, "Kidish" (Årets samhällsinformationskampanj)
Cohn & Wolfe, Carlsberg Sverige, "Carlsberg Non Alcoholic – den alkoholfria ölens frÖLsare" (Årets varumärkesbyggare)
Cohn & Wolfe, Ung Cancer, "Kolla bollarna" (Årets influencerkampanj)

Silver:
Jung, Lernia, "Den nya rikssvenskan" (business to business)
Jung, Lernia, "Den nya rikssvenskan" (Bästa pr-kampanj)
Gullers Grupp/Rodolfo, ATG, "Travsnack" (Årets content marketing)
Edelman Deportivo, Adidas och Svenska Fotbollförbundet, "#Idittnamn" (Årets influencerkampanj)
FLB Europa, Spendrups, "Chiara Organica" (Årets influencerkampanj)
POST/King, Cloetta, "Let's talk" (Årets innovationskampanj)
Prime/DDB Stockholm, McDonald's, "Gör Donken" (Årets integrerade kampanj)
Rippler Communications, HKScan/Bullens, "Bullens Beer Banger" (Årets konsumentkampanj)
Actionist, Bullens, "Bullens Beer Banger" (Årets sociala medier-kampanj)
Wenderfalck, SVT, "SVT Dold" (Årets samhällsinformationskampanj)
Gullers Grupp, Vårdföretagarna, "Vi gör skillnad" (Årets varumärkesbyggare)

Årets Rookie: Per Frykebrandt, Juno Public Relations
Motivering: Årets rookie tycker att det bästa med att arbeta som konsult i vår bransch är det ansvar och den glädje som det innebär. Med rejäl målmedvetenhet, stort kundfokus och en vilja och förmåga att nå målgruppens hjärta vill årets rookie nå ut även utanför vår bransch med ansvarsfull kommunikation. Årets rookie är Per Frykebrant på Juno Public Relations.

Årets Kund: Annelie Söderberg, Renault
Motivering: Årets kund köper löpande in emotionell och kulturellt relevant kommunikation för att komma under huden på sina målgrupper. Personen ifråga är inte rädd för att föra en kamp internt och externt för att förändra synen på kommunikation. Årets Kund är någon som förutom en stor portion mod och nyfikenhet också har viljan och orken att genomföra förändringar i sin egen organisation och i branschen. Utöver detta har Årets Kund en stor förmåga att peppa sitt team till nya stordåd!


Dela sidan: