Dela sidan:

PP Pensions val av Bloomy Ideas skedde i våras och byrån har sedan dess jobbat med att ta fram en ny designplattform och sajt. Nu presenterar Bloomy även sin första kampanj för pensionsbolaget.

Syftet med kampanjen är att få de som jobbar inom media- och kommunikationsbranschen att fundera över sina ofta bristfälliga tjänstepensioner. Kampanjen "Hur länge pallar du?" visar upp en reklambyrå där medelåldern är 85, ett resultat av deras låga tjänstepension.

– Vi ville jobba med en byrå som hade tillräckligt kreativ höjd för att kommunicera en lågintresseprodukt som pensioner och dessutom var modiga nog att göra kampanjer mot sina egna kollegor, säger Marie Beck, marknads- och försäljningschef på PP Pension.

Arbetsgrupp PP Pension:

Marknadschef: Marie Beck

Marknadsansvarig: Annica Andersson

Arbetsgrupp Bloomy Ideas:

Projektledare: Tobias Dahl

Kreatör: Jon Rönström

Kreatör: Marcus Holmlund

Designer: Holger Thorsin



Dela sidan: