Dela sidan:

De senaste 14 åren har Anja Uddenfeldt varit creative director på Kollo i Helsingborg. Nu lämnar hon sin tjänst för att gå vidare som creative director på FEW Malmö. På FEW Malmö kommer hon att ha ett övergripande kreativt ansvar över hela byråns erbjudande.

– Jag har en stor tillit till människors egen kraft och förmåga, och hur du förstärker dessa genom ett bra och öppet samarbete. För mig är ömsesidig respekt och snällhet viktigt för att skapa ett tryggt klimat som gör att vi som kreatörer kan lägga energi på att göra ett bra jobb, säger Anja Uddenfeldt.

Tidigare i karriären har hon jobbat med varumärken som IKEA, H&M och Åhléns. Hon inledde sin karriär som AD-assistent på Hall & Cederquist.

– Jag är väldigt nyfiken på att försöka förstå hur världen fungerar. Vad är det som händer just nu, vilka nya tekniker, samhälls- och miljöfaktorer som förändrar tankemönster och flyttar normer finns där ute? Reklam kan vara vad som helst idag och för mig är det inspirerande att se på allt som händer med ett omvärldsintresse för att kunna göra kommunikation som sticker ut och är relevant, säger Anja Uddenfeldt.

Uddenfeldt tror på en tajt relation med kunderna.

– Det kommer alltid fram intressanta idéer när du sammanför perspektiv och möts i processerna. Det är så innovation skapas. Samtidigt är det viktigt att vara tydlig med när det är dags för kreation och låta kreatörerna jobba på och göra det som de är bäst på, berättar hon.


Dela sidan: