Dela sidan:

För snart tre år sedan slog "wrapsemlan" av Tössebageriet ner som en bomb i sociala medier. Sedan dess har flera spexiga semmelvarianter skapat likeraketer för olika medier. Nu har det blivit dags för lussebullarna att produktutvecklas – tillsammans med den kokta korven. 

I går presenterade Pressbyrån den udda kombinationen för utvalda medier, och artiklarna om lussekorven blev bland de mest delade. 
– Egentligen är det en gammal idé som legat och grott. Nu kändes det som rätt läge att lansera, säger Lennart Schultz, tf. marknadschef på Pressbyrån.

Han har själv smakat lussekorven och hävdar att det inte bara är ett pr-stunt.
– Den är förvånansvärt god. Även de som är skeptiska till kombinationen har sagt att de gillar den. Lussekatten är brioche-ig i sin smak och passar bra med weinerkorven.

Varför gör ni det här?
– Det är en oväntad och rolig kampanj som ska dra kunder till butikerna. Målet är också att skapa en snackis och det har vi lyckats med. Alla stora tidningar har skrivit om lussekorven och den har synts överallt i sociala medier.

Har ni fler produktkorsningar på gång?
– Vi testar nya grejer hela tiden.

Pressbyrån samarbetar med Åkestam Holst.


Dela sidan: