Dela sidan:

I inledningen av november lanserade Omni den nya tjänsten Omni Ekonomi. Den nya appens funktion liknar i mångt och mycket den ursprungliga Omni-appen men med fokus på ekonomifrågor. Grunden i den nya utomhuskampanjen, framtagen av Garbergs, är att lyfta appens pushnotiser.

– Omni har ett eget sätt att berätta saker på. Det är koncist och snabbt. Vi har tagit tillvara på redaktionens imponerande förmåga att berätta rätt komplicerade saker på ett väldigt tydligt och kort sätt. Det handlar också om att återupprätta pushnotisens heder, säger Mattias Dahlqvist, art director på Garbergs.

Kampanjen kommer att synas i Stockholms tunnelbana, utomhus samt i Aftonbladet och Svenska Dagbladet. 

Uppdragsgivare Omni Ekonomi:

Markus Gustafsson och Vedrana Corluka

Arbetsgrupp, Garbergs Reklambyrå:

Projektledare: Mehrnaz Bejne

Produktionsledare: Anna Ohlsson

Art director: Mattias Dahlqvist

Copywriter: Sedir Ajeenah

Grafisk formgivare: Håkan Ängquist

Original: Carola Edlund

Bannerproduktion: Micke Ring


Dela sidan: