Dela sidan:

När Zlatan Ibrahimovic slog igenom i början av 2000-talet charmades alla av hans charm och förmåga att bjuda på sig själv. Med åren i proffslivet har det känts som att den där självdistansen successivt slipats bort och när Zlatan ska göra grandiosa uttalanden blir de emellanåt så manerade att det känns som en konsult stoppat orden i munnen på honom.

Under hösten har bland annat flera sportjournalister och poddarna Alex & Sigge uppmärksammat Zlatan Ibrahimovic förvandling från fotbollsikon, via legendar till lejon. I flera inlägg på sina sociala medier-konton har Zlatan liknat sig själv med ett lejon och sägningar som ”Lions dont compare themselves to humans” eller ”Animal recognizes animal”

Animal recognizes Animal. My new challenge: Grande Dieni (6yo mare Eldorado vada Zeshoek X Parsifal) @micholdelsignore

Ett inlägg delat av IAmZlatan (@iamzlatanibrahimovic)

 

Eller ”Natural born animal”.

Natural born animal

Ett inlägg delat av IAmZlatan (@iamzlatanibrahimovic)

De senaste veckorna har animaliseringen av Zlatan Ibrahimovic varumärke fått sig en förklaring. Lejoncitatet har kommit fram bland produkterna i fotbollsstjärnans egna klädmärke A-Z.


Och i dagarna släpps flera humoristiska reklamfilmer där Zlatan Ibrahimovic hänger med ”Agent Dex”, en sorts karikatyr av en fotbollsagent. I filmerna får vi se en avslappnad sida av Zlatan Ibrahimovic där han går in i karaktären med självdistans och driver med sin ”vilja” att vara lejon och vrider på bombastiska citat han myntat under karriären.







Dela sidan: