Dela sidan:

Juletid är en av årets mest kritiska månaderna för detaljhandeln. Därför satsar varumärken världen över på att ta fram känslomässiga kampanjer som ska locka kunderna till butiken.

Resumé har samlat en rad av årets bästa julkampanjer, både svenska och internationella. Vilken är din favorit?

John Lewis – "Moz the Monster".

Sam Smith, dansare och kärlek vid första ögonkastet när Apple presenterar sin julkampanj regisserad av Sam Brown.

Cancerfondens emotionella julkampanj visar en familj på gränsen mellan hopp och förtvivlan.

I brittiska varuhuset Debenhams julkampanj agerar Ewan McGregor berättarröst.

 

 

Amazon och byrån Lucky Generals har tagit fram en av årets mest upplyftande julkampanjer.

Varuhuset Marks & Spencer använder sig av den nylanserade filmen Paddington för att hitta den rätta julkänslan i sin kampanj.

IKEA Kanada visar på den gränslösa kärleken mellan en mor och son i en av årets finaste julkampanjer.

I Toyotas julkampanj för den amerikanska marknaden får vi följa historien om en familj och ett kärt träd.

Istället för att fokusera på familj, givmildhet och vackra historier väljer Audi att lyfta hur stressig julen kan vara.

Det spanska jullotteriet väljer att satsa på en 18 minuter lång reklamfilm regisserad av Oscar-vinnaren Alejandro Amenábar.

 Det amerikanska varuhuset Macy's använder sig av ett någorlunda förlegat kommunikationssätt för att visa på hur julen för människor närmre varandra.

Den brittiska organisationen Age UK jobbar för att äldre inte ska bli ensamma mot livets slut. I deras julkampanj påminner de om att inte alla firar jul tillsammans med nära och kära.

"Jultomtens" telefonnummer går viralt i portugisiska telekom-bolaget NOS julkampanj.

Australiensiska flygbolaget Air New Zeeland driver med nya zeeländares obegripliga dialekt. En dialekt som ställer till det för jultomten.

Den tyska butikskedjan Edeka har gjort sig kända för sina smått dystopiska reklamfilmer. Tidigare har de bland annat tagit fram en kontroversiell kampanj där en man fejkar sin egen begravning för att få träffa sin familj. I år har de tagit sig an ett välkänt grepp där en robot drabbas av mänskliga känslor när hen får se en julaffisch.


Dela sidan: