Dela sidan:

I slutet av sommaren gick färjeföretaget Stena Line ut i pitch för att hitta en kommunikationspartner som kunde sköta kommunikationen på alla bolagets åtta marknader. Kommunikationen skulle ske under samma koncept. Vinnare i pitchen blev slutligen Ehrenstråhle.

– Deras idéer kändes helt rätt för den resa vi står inför. Stena Line är något helt annat på Irland än i Sverige och ytterligare något annat i Tyskland, men Ehrenstråhle har verkligen lyckats sätta fingret på den gemensamma nämnaren på ett sätt som känns bra i magen hos oss alla, säger Birgitta Wallström, brand manager på Stena Line.

Initialt blir Ehrenstråhles uppdrag att ta fram ett kommunikationskoncept som går i linje med Stena Lines övergripande varumärkesarbete. Det nya konceptet kommer att implementeras under 2018.

– Kommunikationen med våra kunder förflyttas mer och mer till för oss nya digitala arenor. På marknadssidan kommer Ehrenstråhle och deras kontakter i DDB-nätverket bli ett viktigt stöd i den processen, säger Niclas Cullberg, head of marketing & omnichannel på Stena Line.


Dela sidan: