Dela sidan:

Den 22 mars 2018 arrangeras den 36:e upplagan av Guldnyckeln. Tävlingen arrangeras av Swedma och ämnar prisa det gångna årets bästa direkt- och datadrivna marknadsföring.

Juryn, som leds av INGO:s creative director Björn Ståhl, består av 28 medlemmar från både bryå- och kundsida. I år har man även instiftat fyra nya kategorier: Bäst användning av direct, Data, Digitala- och sociala kanaler samt Kampanj. Totalt består tävlingen nu av 21 kategorier. 16 av kategorierna anmälningsbara från och med den 13 december till den 1 februari 2018.

Årets jury består av:

Björn Ståhl, Ingo – Ordförande

Anders Kåpe, Dear Friends
Anna Kågström, Telenor
Anna-Karin Lundgren, Smicker
Caroline Andersson, King
Fredrik Sundqvist, MRM Mc Cann
Gustav Egerstedt, Saatchi & Saatchi
Jenny Engström, Svenska Turistföreningen Joakim Brinkenberg, Welcom
Johanna Åberg, ATG
Josefine Billström, Facebook
Katarina Borgedahl, Det
Klara Eide, M&C Saatchi
Kristina Berg, DDB Nord
Lina Forsström, Postnord
Lotta Cabrera Persson, Mecka
Magdalena Strömberg, If Skadeförsäkring Magnus Jakobsson, ÅkestamHolst
Magnus Rimsby, InsightOne
Malin Nygren, SAS
Mathias Wikström RBK
Mattias Andersson, House of friends
Oskar Hellqvist, Abby Priest
Patrik Reuterskiöld, Mullen Lowe Brindfors Petter Nylind, Volt
Pia-Maria Falk, NK
Ulf Rönnbäck, Pen for hire
William Löthman, Garbergs

Kategorierna är:

Detaljhandel
Finans & försäkringar
Konsumtionsvaror & övriga tjänster
Resor, transporter & fordon
Samhällsservice, utbildning & ideellt
Telekom, it & energi
Underhållning
Hälsa & sjukvård
E- handel & e-tjänster
Analys och resultat
Kundlojalitet
Bäst användning av direct
Data
Digitala och sociala kanaler
Kampanj


Dela sidan: