Dela sidan:

Malmö reklambyrå lanserades den 1 december och har fem uppdragsgivare med sig från start, bland annat Subaru, Hövding och Kung Markatta. Målsättningen är att bestå av cirka 15 medarbetare inom ett år och i detta nu pågår ett omfattande rekryteringsarbete.

Byrån Malmö kommer att erbjuda både rådgivning och produktion av kanalanpassad marknadskommunikation. Tanken är att varje idé ska vara anpassad efter den utvalda kanalens förutsättningar.

– Vi ska skapa reklam som ger resultat i en tid då det är lätt att välja bort reklam. Det gör vi genom att utgå från kanalernas förutsättningar innan vi formar idéerna, inte tvärt om, Klas Oskarsson, vd för Malmö Reklambyrå i ett pressmeddelande.

– De skånska kommunikationsuppdragen har ofta högre ambition än vad resurserna tillåter. Det är vår vardag. Vi har hittat ett arbetssätt som svarar upp emot de här utmaningarna. Vi tror att If you can make it here you can make it anywhere, liksom, kommenterar cd:n Gustaf Hultberger.

Så varför heter då byrån Malmö? Reklambyråns namn ska vara både en anspelning och hyllning till Malmö stads förmåga att "förnya sig själv under föränderliga och ofta besvärliga förhållanden". Nödvändiga egenskaper för ett kommunikationsarbete.

Klas Oskarsson var tidingare vd för Garbergs Malmö. Innan dess projektledare på bland annat The Fan Club och Wonderleap Eight. Belönad i bland annat Guldägget, Cannes Lion, 100W och SPINN.
Gustaf Hultberger var senast creative director på FEW Agency. Dessförinnan cd på Hello Group och Y&R Kbh, samt kreatör på DDB och Grey. Belönad i bland annat Cannes Lions, Eurobest, Epica, Guldägget.


Dela sidan: