Dela sidan:

För drygt två år sedan rekryterades Lars Axelsson som marknadsdirektör i Telias svenska organisation. I fjol valde han Forsman & Bodenfors som ny byrå och tillsammans tog de fram operatörens nya reklamkoncept. Nu går han vidare inom bolaget till en övergripande roll som varumärkeschef på Telia Company.
– Jag är nu inne på mitt tredje år på Telia. En förändringsresa som överträffar alla mina förväntningar. En ny marknadsavdelning är på plats. Byråer och samarbetspartners är förnyade och en ny kommunikationsstrategi börjar sätta sig. Vi är också på väg mot ett förenklat och förändrat arbetssätt och förflyttar oss i en ny riktning i det allt mer komplexa medielandskapet. Den viktigaste tillgången kring allt detta är vårt eget varumärke. Därför känns det både naturligt och spännande att ta rollen som ansvarig för vår varumärkesstrategi på alla våra marknader, säger han i en kommentar. 

"Laxen" tar över jobbet som Anne Gro Gulla haft sedan 2014. Hon tar i sin tur över hans jobb. 
– Lars Axelsson har nu under de senaste åren lett förändringen av vår marknadskommunikation i Sverige, Telias största marknad, och jag vet att hans kreativa och strategiska kompetens kommer att komma till stor nytta på Group i arbetet med att ta vår varumärkesplattform till nästa nivå. Anne Gro är den som utvecklat vår varumärkesstrategi, och har dessutom lång erfarenhet från andra marknadsdirektörspositioner, och hon kommer att vara ett viktigt tillskott i att fullfölja den implementering som pågår i Sverige, säger Helene Barnekow, vd Telia Sverige.


Dela sidan: