Dela sidan:

Sofigate köpte 3gamma och Daymark i våras. Nu går de samman under det nya varumärket, och ansvarig är marknadschefen Roland-Philippe Kretzchmar som har haft en rad olika jobb i kommunikationsbranschen genom åren. Genom två pitcher har han valt designbyrån Kurppa Hosk och Diplomatgruppen som får ansvar för kommunikationen.

– För att skapa mitt marketing dream team har jag fokuserat på att hitta de individer och den gruppdynamik som passar Sofigate allra bäst. Förmågan att agera agilt och iterativt har varit avgörande i urvalsprocessen. Byråerna tillför den rätta balansen mellan kreativitet och kompetens som vi behöver och med krafter från flera håll skapar vi riktigt bra kommunikation som driver Sofigate framåt. Bland annat har vi under hösten lanserat en ny varumärkesplattform, visuell identitet och kulturbärande rekryteringskampanj, säger Roland-Philippe Kretzschmar i en kommentar.

Själv ser han att rollen som marknadschef är i förändring.
– Redan idag ser vi på global nivå att marknadschefen har lika stor budget som IT-chefen när det gäller teknikinvesteringar. Det förändrar gradvis maktbalansen internt och stafettpinnen för digital transformation bärs i allt större grad av CMO eller motsvarande, vilket kommer bli ännu viktigare i en framtid där den digitala kundupplevelsen i många fall blir avgörande för ett företags överlevnad.

Här är teamet: 

Kurppa Hosk
Malin Bugge, Head of strategy
Måns Jacobsson Hosk, Client lead
Thomas Kurppa, Creative director
Ellinore Funck, Producer
Tobias Andersson, Senior designer

Diplomatgruppen
Björn Nyblom, Kundansvarig
Charley Nyström Tesch, Projektledare
Sara Lindström, Digital projektledning
Magnus Westerberg, Creative Director
Lisa Walder, Digital strateg



Dela sidan: