Dela sidan:

Uppdraget innefattar ett kreativt och strategiskt helhetsgrepp kring Polarbröds kommunikation. Målet är att öka den övergripande varumärkeskännedomen kring Polarbröd samt kännedomen om koncernens hållbarhetsinvesteringar.

– Vi behöver en lyhörd, kreativ partner med bred kompetens inom det nya kommunikationslandskapet. Perfect Fools visade sådana styrkor och presenterade förslag på innovativa lösningar och kanalval som kändes rätt för oss, säger Anna Borgeryd, chefsstrateg på Polarbrödsgruppen.

Det första steget i samarbetet är att ta fram ett nytt kommunikationskoncept som inkluderar Polarbröds hållbarhetsarbete. De första uttagen beräknas bli synliga under inledningen av 2018.

– Vi är otroligt stolta över att få möjlighet att arbeta med ett av Sveriges mest välkända och omtyckta livsmedelsföretag. I ett ganska traditionellt FMCG-segment har Polarbröd modet att välja en icke traditionell byrå. Deras engagemang inom inte minst hållbarhetsfrågorna inspirerar oss, säger Ann Ystén vd på Perfect Fools.



Dela sidan: