Dela sidan:

I samband med #metoo har medierna uppmärksammat att flera av de män inom det kulturella, mediala och politiska etablissemanget som anklagats för sexuella trakasserier och övergrepp fått lämna med saftiga avgångsvederlag. Nu gör Flygbussarnas reklambyrå Acne en kampanj som lyfter aktualiteten, i sedvanlig ordning.

– I kölvattnet av en hel del orimligt höga avgångsvederlag passar det utmärkt för Flygbussarna att berätta om sina billiga avgångar, säger Rasmus Tsardakas Renhuldt, copywriter på Acne i en kommentar. 

Bussbolaget har 2017  kommunicerat sina täta avgångar, med avstamp i sommarens kampanj "Vi avgår mest hela tiden."

– Flygbussarna är ett riktigt folkligt varumärke. Därför har det blivit naturligt för oss att ha örat mot marken och kommentera aktuella händelser med glimten i ögat, säger Flygbussarnas marknadschef Camilla Tienso i en kommentar.

Arbetsgrupp: Byrå: Acne Copywriter: Rasmus Tsardakas Renhuldt Art Director: Malin Nyström Creative Director: Cecilia Dufils Account Director: Lina Gooch Account Manager: Alice Kruger Santucci Designer: Oliver Juan Final art: Henrik Åkerberg Produktionsbolag: Söderberg Agentur Fotograf: Klara G Producent: Jenny Hedberg,



Dela sidan: