Dela sidan:

Både logotyp och typografi härstammar från amerikanska sportlag och den gröna färgen är inspirerad av baseballarenan Fenway Park i Boston. Den gula färgen ska fungera som identitetsbyggande kontrastfärg med kopplingar till hockeylaget Boston Bruins. Neumeister är byrån som hjälpt O’Learys med den nya visuella identiteten.

– Boston är, precis som O’Learys, sporttokigt och det vi ville ta fasta på och utveckla en fartfylld och engagerande identitet, mer inspirerad av sportlag och sportmärken än andra restauranger, säger Peter Neumeister, vd och grundare på Neumeister i en kommentar. 

Sporten och det amerikanska arvet genomsyrar alla led, från typsnitt till visitkort.

Den strategiska varumärkesförflyttningen ger ett utökat fokus på att maximera sportupplevelsen och att erbjuda besökarna ett större utbud av sporter.

– Sporten är vårt DNA, så det känns därför helt naturligt att vi framåt fokuserar på hur vi kan skapa och ge våra gäster en sportupplevelse med extra allt, med en helt unik stämning och känsla. Vi kommer jobba mycket med själva upplevelsen, men också utbilda i sport och bredda utbudet av sporter för att locka nya målgrupper, säger Lars Höglin, Brand Manager på O’Learys i en kommentar. 

 

Målsättningen med den uppdaterade grafiska profilen och varumärket är tydliga göra positionering som ett energifyllt och lekfullt varumärke, och samtidigt befästa positionen som ett internationellt ledande sportbar och restaurang. Utrullningen av den nya grafiska identiteten kommer att ske gradvis med start i december och spänner successivt över alla kontaktytor inklusive restaurangernas exteriör och interiör. 



Dela sidan: