Dela sidan:

På vintern är det högsäsong för däcktillverkarna att marknadsföra sina däck. Till årets säsong har Continental gett sig ut på jakt efter en ny samarbetspartner. Efter en pitchprocess föll valet på Milk.
– Vi är en av världens ledande aktörer inom trafiksäkerhet, och har en stark ställning på den svenska marknaden. Nu inleder vi en resa med målet att nå den totala förstaplatsen. Med oss behöver vi en långsiktig partner som förstår vår affär och kan skapa kommunikation som engagerar alla våra olika målgrupper, säger Alexandra Giers, Marketing & Communication Specialist på Continental i ett pressmeddelande.

Uppdraget innefattar all kommunikation på den svenska marknaden. 
– Vår ambition är att skapa större synlighet för Continental under hela året. För att lyckas med det behöver vi lyfta blicken från det produktfokus som finns i branschen, och göra varumärket relevant i människors vardag på ett annat sätt än idag. En komplex uppgift, men vi är dokumenterat duktiga på att skapa kommunikation som både utvecklar varumärket och driver försäljning. Därför känns det otroligt kul att få förtroendet att vara co-pilot på den här resan, kommenterar Anna Reynold, vd på Milk.



Dela sidan: