Dela sidan:

Under Musikhjälpen förra året auktionerade Filip Hammar och Fredrik Wikingsson ut sig själva för en reklamfilm. Casumos dåvarande marknadschef Markus Thunholm såg sin chans och det Malta-baserade nätcasinot pumpade in rekordsumman 3,4 miljoner kronor för att få rida på humorduons stjärnglans.

– Vi vill satsa välgörenhetsprojekt i våra marknadsföringsaktiviteter. Det här blir ett första steg och Filip och Fredrik är helt rätt partner. Vi har inte inlett dialogen än, men vi ser fram emot att börja jobba. Vi vill lägga mer pengar på välgörande ändamål eftersom det är viktigt för oss och det känns både rätt och relevant att göra det tillsammans med dem, sade Markus Thunholm till Resumé då.

Pengarna är betalade till Musikhjälpen. Men under 2017 har det inte skett någon lansering från Casumos sida. Faktum är att inte ens inspelningen är påbörjad. Anledningen är att det har varit ett hektiskt där Filip Hammar och Fredrik Wikingsson har ägnat stor tid åt filmatiseringen av deras bok "Tårtgeneralen" samtidigt har Casumos marknadschef Markus Thunholm lämnat spelbranschen.

– Det har är en riktig iakttagelse att arbetet har dröjt längre än vi trodde. Vi har inte kunnat prioritera reklamfilmen i år. Men har haft en god dialog med Filip och Fredrik, säger Casumos media manager Jonas Axelsson, som även han kommer att lämna bolaget inom kort.

– Både vi och Filip och Fredrik har varit för upptagna. Men ambitionen är att påbörja arbetet hyfsat snart. Det är lite hemligt än så länge, men jag är säker på att det kommer att bli riktigt fint.

Men kommer filmen lanseras under 2018?
– Definitivt.

Hur mycket handlar fördröjningen om att ni inte har haft någon marknadschef som kunnat driva på processen?
– Nej, inte alls skulle jag säga. Det här beror på att både vårt och Filip och Fredriks schema varit fullspäckat.


Dela sidan: