Dela sidan:

Creo och Unreel ingår båda två i byråkoncernen H&H Group, och är verksamma inom liknande områden. Creo grundades 2009 och fokus ligger på rörlig media för B2B och internkommunikation. Unreel har under de senaste åren gjort kampanjer för varumärken som Storytel, iZettle och Happy Socks. 
– Det känns otroligt kul att få arbeta med Unreelgänget som är grymt proffsiga. Genom att slå ihop bolagen och skapa en gemensam organisation kan vi fortsätta driva utvecklingen inom rörlig bild i Sverige. Det kommer att gynna våra kunder, säger Niclas Grunewald, vd för Creo, i ett pressmeddelande.

Niclas Grunewald blir vd för den gemensamma organisationen och medan Unreels vd Mats Karsvall blir creative director. Unreel kommer äen framöver att finnas kvar som varumärke. 
– Det är ett viktigt och roligt steg i utvecklingen av Unreel. Styrkan i den nya organisationen öppnar upp möjligheter för att inkludera nya typer av resurser och kompetenser samt skapa nya erbjudanden, kommenterar Mats Karsvall. 

Det nya bolaget har drygt 40 medarbetare med intäkter pro forma 2017 om över 55 miljoner kronor.
– H&H Group har vuxit snabbt de senaste åren och arbetar hela tiden med att skapa bästa möjliga förutsättningar för våra byråer. Det är oerhört glädjande att se med vilken entusiasm och självklarhet som Creo och Unreel närmat sig varandra, vilket nu resulterar i denna sammanslagning, säger Martin Petersson, vd & koncernchef för H&H Group.



Dela sidan: