Dela sidan:

Markus Bjurman har en gedigen karriär på 20 år i reklambranschen, både i Sverige och internationellt. Han har jobbat som kreatör och creative director på byråer som Mother i London, KesselsKramer i Amsterdam och McCann i Stockholm. De senaste fem åren har han varit kreativ chef på Acnes reklambyrådel som tidigare i år köptes upp av Deloitte Digital. 
– Jag tar med mig en härlig blandning av de olika miljöer jag har fått växa med och hoppas att jag kan bidra med min person samtidigt som jag får utvecklas tillsammans med något nytt och spännande som bara påbörjat sin resa, säger han i en kommentar. 

Om sin nya byrå säger Markus Bjurman:
– Ehrenstråhle är en modern kommunikationsbyrå med en otrolig samling individer - alla med olika egenskaper. Här finns ungdom, erfarenhet, trygghet och mod. Det är ett kollektiv av varma, smarta människor där energi skapas och skänks till alla. Och som det yttersta beviset på samhörighet, en kultur som inte begränsas till en geografisk plats utan verkar överallt tillsammans - I Göteborg, i Malmö, i Stockholm och i Helsingfors. 

Ehrenstråhle har satsar under vd Pelle Josephsons ledning på att bygga upp ett nytt och modernt erbjudande. Rekryteringen av Markus Bjurman är ett led i att fortsätta stärka den kreativa kompetensen:
– Vi har fantastiska kreatörer och vi gör spännande jobb varje dag för våra kunder – inte minst det senaste projektet "Silver Snipers" för Lenovo som spritts viralt till över 150 länder är ett bra exempel på detta. Med Markus på plats hoppas jag att vi ska kunna skapa ännu bättre förutsättningar för teamen att göra ännu bättre jobb för våra kunder.



Dela sidan: