Dela sidan:

Kunskapskanalen innehåller faktaprogram och dokumentärer inom en mängd olika områden. Nu får den sig ett grafiskt lyft med en uppdaterad identitet. Den nya designen är tänkt att andas självförtroende och upptäckarglädje.

Den nya designen har sina rötter i funktionsdesign, där den klassiska håltavlan omtolkats till en punktgrid. Kunskapskanalens nya logotyp bär tydlig koppling till sitt arv, men är kompletterad och förfinad i ett nytt dubbel-K.
– I sin nya kostym är Kunskapskanalen äntligen dressad för att leva som man lär, kommenterar Anders Johansson på Dallas, som står bakom den nya designen.

Den nya identiteten syns först på Kunskapskanalen.se, där kanalens alla program samlas på ett och samma ställe. Sajten är skapad av DDB/House/Alchemy i samarbete med Dallas. I vår kommer även den linjära kanalen att göras om.

Arbetsgrupp:
Creative Director och Design Lead: Anders Johansson
Motivator: Johan Gustafsson
Projektledare: Joakim Löfberg
Animatör: Markus Gustafsson
Beställare, Kunskapskanalen: Asta Dalman

 



Dela sidan: