Dela sidan:

I november förra året lanserade M&C Saatchi den nya produktionsbyrån M&C Saatchi GO! Byrån är tänkt att erbjuda snabba och enklare produktioner för kunder utan att tappa i kvalitet.

Nu utvecklar man ytterligare sitt erbjudande inom sociala medier och contentproduktion genom tre nyanställningar.

– I tät dialog med våra kunder och efter flera förfrågningar, utvidgar vi vårt erbjudande till kanal- och digital strategi, content och social media-produktion samt publicering. Samtidigt förstärker vi teamet med Matt Chapman, Lycke Ramel och Josefin Löfgren. Tre nyckelrekryteringar som kommer att bli ett superbra komplement till byrån, säger Bjarte Eide, vd för M&C Saatchi Stockholm.

Lycke Ramel kommer närmast från Forsman & Bodenfors där hon varit verksam som content producer med inriktning på sociala medier för kunder som Apoteket, Åhléns och H&M.

Data- och digitala strategen Matt Chapman rekryteras från DigitasLBi där han arbetat med bland annat TUI:s sociala medier. Tidigare i karriären har han varit verksam i Australien på byråer som Clemenger BBDO och DDB.

Slutligen rekryteras även Josefin Löfgren från Ingager. På M&C Saatchi får hon rollen som social media manager. Löfgren har tidigare bland annat arbetat som produktionsledare på MullenLowe Brindfors.

– Vi kunde inte vara mer nöjda med att få med Lycke, Josefin och Matt i vårt växande team på Skeppsbron. Vårt team är det viktigaste vi har – det är människorna som gör vår byrå till vad den är. Även om vi inte gör skillnad på on- och offline, känns det fantastiskt att förstärka med mer kompetens inom content och sociala medier, säger Bjarte Eide.



Dela sidan: