Dela sidan:

Hammarby Fotboll har under de tre senaste åren haft högst publiksnitt i Skandinavien. Nu ska de bli bättre på att kapitalisera på intresset. Sponsrings- och pr-byrån Pack Train ska hjälpa klubben med aktiveringar tillsammans med befintliga och nya partners, både inom samhällsnytta och med mer kommersiella samarbeten.
– Vi ska bli Skandinaviens mest attraktiva sporträttighet och sökte efter en partner med hög kompetens och djup insikt i marknaden. Samt någon med stor innovationsförmåga och som är starka inom PR och sist men inte minst står för något nytt och banbrytande. Allt detta fann vi hos Pack Train, säger Patrik Blomquist, marknadschef på Hammarby Fotboll, i en kommentar.

Hammarby jobbar även med reklambyrån IK Stockholm. Den allsvenska klubben vill på sikt utvecklas till ett slags mediehus.
– Vår gemensamma ambition är skapa ett Bajen som tänker mer som ett mediehus och mindre som en annonstavla. En klubb som tillsammans med sina sponsorer gör skillnad för fotbollen, fansen och samhället genom helhjärtade initiativ och smarta aktiveringar som förtjänar människors tid och intresse, säger Joel Pallvik, rådgivare och medgrundare av Pack Train.


Dela sidan: