Dela sidan:

Kingsize har de senaste åren funnits digitalt, men i år relanseras den hiphop-inriktade tidskriften i print med fyra utgåvor per år. Detta med Nöjesguiden som nya ägare. 
– Det känns som att vi hittar bra synergier med vår produktflora, säger Stefan Hallenius som är vd för HKM och huvudägare av Nöjesguiden Media i ett pressmeddelande.

Såväl chefredaktör Tobias Carlsson som Matthias Sjödin som är marknadsansvarig följer med till den nya organisationen.
– Cirkeln är sluten, jag började min karriär på Nöjesguiden för snart 18 år och startade sedan Kingsize. Att nu komma tillbaka med Kingsize till Nöjesguiden Media 14 år senare kommer bli riktgt kul. Det är både en nytändning och utmaning att göra sällskap med Nöjesguidens kunniga och drivna team, där vi säkerligen kommer få goda synergieffekter på kort och lång sikt, kommenterar Matthias Sjödin.

Kingsize grundades 2004 och har förutom magasinet även ordnat en årlig musikgala med samma namn.



Dela sidan: