Dela sidan:

Reset Media startade tidningen Robot 2010 på sju år har man ökat utgivningen i såväl Sverige som internationellt. Robot finns, förutom i Sverige, idag även i Norge, Tyskland, Ungern och Holland. Innehållet i Robot kretsar kring en grupp fiktiva karaktärer med individuella personligheter som utgör redaktionens röster. Alla med egna åsikter och favoritspel. 

– Robot passar väl in i vår förvärvsstrategi och satsning på både tryckt och digitalt barn- och ungdomsinnehåll. Vi ser stora möjligheter att utveckla varumärket på olika plattformar både i Sverige och internationellt, säger Marika Bark, Business Area Director på Egmont Publishing i ett pressmeddelande. 

Under en övergångsperiod kommer redaktionen att fortsätta produktionen av tidningen under Egmonts ledning. Parallellt med att de producerar tidningen på uppdrag kommer de att fortsätta sin satsning på Stockholms Spelmuseum och ställa om sin huvudsakliga verksamhet till spelutveckling.

– Vi har haft en fantastisk resa med Robot och är väldigt stolta över det starka och omtyckta varumärke vi byggt upp. Nu fokuserar vi våra resurser på att skapa våra egna spel, säger Tobias Bjarneby, förlagschef på Reset Media i en kommentar. 

Sedan tidigare har Egmont Publishing varumärken såsom Kalle Anka, Lego, Minecraft, Pokémon och Roblox i portföljen 



Dela sidan: