Dela sidan:

Thomas Hägg har sedan 2010 drivit egna firman Thomas Hägg PR & Communication med kunder som bland annat Dockers, Borås Textilhögskola och Show Up Fashion Award. 

Elin Carlson kommer närmast från Jung Relations där hon arbetade som för kunder som bland annat Tiger of Sweden, Ida Klamborn, ICA, Sonos och Mutti. 

Nu har de bestämt sig för att slå sina påsar ihop och bygga något nytt tillsammans. 
– Det känns väldigt roligt att få dra igång detta. Vi började diskutera ett samarbete i somras och nu är vi äntligen redo för en nystart. Jag tror att vi kommer att fylla ett hål på marknaden. Vi har möjlighet att hjälpa de varumärken och företag som söker en mer flexibel och mer personlig partner än vad en stor mer rigid byrå har möjlighet att vara i alla lägen. Plus att vår långa erfarenhet har bidragit till många starka personliga relationer i branschen, kommenterar Thomas Hägg.

Elin Carlson tror att de kan hjälpa olika typer av uppdragsgivare med deras kommunikation:
– Ett minde varumärke kanske behöver hjälp med mer övergripande PR medan ett mer etablerat företag kanske hellre vill ha en partner som kan gå in och göra punktinsatser där det behövs. Vår styrka är att vi kan vara väldigt flexibla i vårt arbetssätt och lätt anpassa oss efter vad kunden behöver, och med vårt breda kontaktnät av frilansare har vi möjlighet att ta in olika kompetenser vid behov.


Dela sidan: