Dela sidan:

Efter att H&M i måndags släppte reklambilder med en mörkhyad bärandes en huvtröja med texten "Coolest Monkey in the Jungle" har företaget möts av en kritikstorm i sociala medier. 

För två dagar sedan valde artisten The Weeknd att avbryta sitt samarbete med bolaget och under natten valde rapparen G Eazy att göra detsamma.

Nu möts de också av motkampanjen #BetterPrints, en kampanj framtagen av byrån H0rseb0y. På sajten www.onemillionbetterprints.com kan besökarna slumpa fram en annan copytext till tröjan för att komma fram till en bättre lösning än den H&M till slut bestämde sig för. Just för att visa hur enkelt det är att göra rätt.

–  Vi vill skapa eftertanke på bred front och att visa att i princip vilket annat alternativ som helst vore bättre. Här är ett verktyg som H&M, och andra, kan använda sig av för framtida produktioner så att samma sak INTE händer igen, skriver byrån i ett pressmeddelande.

Målet från byrån är att nå 1 miljon genererade förslag.


Dela sidan: