Dela sidan:

Expressen har ett tight samarbete med CNN. Nu inleder Aftonbladet ett partnerskap med NBC. Det innebär att Aftonbladet får tillgång till åtta simultana liveströmmar plus ett stort urval av nyhetsklipp. 
– För Aftonbladet är det här mycket viktigt. Det ger oss helt nya möjligheter som stärker vår journalistik ytterligare. Aftonbladets tittare och läsare är de stora vinnarna på det här samarbetet, säger Lotta Folcker, chef för Aftonbladet TV, i en kommentar.

Inom ramen för samarbetet får Aftonbladet också tillgång till NBC Left Field, en ny avdelning som producerar filmiska online-anpassade kortdokumentärer. Men en stor del av attraktionen är förstås intresset kring Donald Trump och den amerikanska politiken i stort.
– Med den nuvarande politiska situationen i USA, det stora intresset för internationella nyhetshändelser och användarnas ökade krav på live-närvaro känns det otroligt bra att inleda ett samarbete med en global nyhetsorganisation som NBC News, säger Martin Ekelund, nyhetschef på Aftonbladet TV.


Dela sidan: