Dela sidan:

Ingager grundades 2011 är Sveriges ledande kommunikationsbyrå när det kommer till att hjälpa sina kunder att köpa reklam på Facebook och Instagram. Enligt grundarna omsatte bolaget över 100 miljoner kronor under fjolåret. Nu tar grundarna Jimmy Jakobsson och Henrik Almskoug för första gången in en större extern ägare i Egmont. Som förutom tidskriftsverksamheten i Sverige bland annat äger  TV2 i Norge och brädspelsföretaget Kärnan. Noterbart är att konkurrenten Bonnier i dagsläget är en av Ingagers kunder.  Egmont köper en minoritetsandel av aktierna.

– Vår ambition är att ha en ledande digital position i Norden och Ingager passar perfekt in i vår tillväxtstrategi. De har växt snabbt och levererar effektiva kampanjer och långsiktiga värden för sina kunder. Vi ser fram emot att få vara med och bidra till deras fortsatt spännande utveckling, säger Per Kjellander, vd för Egmont Publishing i ett pressmeddelande.

Ingager har i dag 55 medarbetare och kontor i Stockholm och Berlin. Bland kunderna finns varumärken, som ATG, Royal Design, St1, BMW, Postkodlotteriet, Mathem, Hallon, PWC, Mini, Canal Digital och Royal Design.

– Vi har letat efter en stark och långsiktig delägare som kan bidra med nya kompetenser och värden – det får vi i Egmont. Tillsammans ska vi stärka erbjudandet till våra uppdragsgivare, utveckla verksamheten, växa och fortsätta bygga en attraktiv arbetsplats, säger Jimmy Jakobsson, VD och medgrundare av Ingager i en kommentar.



Dela sidan: