Dela sidan:

Bartholf Scheibel startades av Lowe Brindfors-veteranerna Martin Bartholf och Tim Scheibel. Duon valde att starta upp byrån i smyg men har sedan sommaren 2016 knytit till sig en rad kunder. 

Nu lanserar de sin första kampanj för eHälso-varumärket Min Doktor. Kampanjen, som går live den 15 januari, anspelar på att det inte alltid är lätt att klämma in en läkartid i det konstanta livspusslet.

– Våra bransch gör nästan bara rationell reklam, vi valde att också försöka förmedla sympati och förståelse för människors hektiska vardag, berättar Jonas Bäckström som är marknadsansvarig på Min Doktor.

I filmerna syns en stressad kvinna i Stockholms kollektivtrafik och en familjefar på semester i fjällen. Karaktärerna i filmen stirrar rakt in i kameran för att ge en mer autentisk känsla.

– Vi ville berätta en så rak historia som möjligt, men samtidigt hoppa in i "stormens öga" i en vardagssituation som kunde kännas relevant för många, säger Tim Scheibel, Art Director på Bartholf Scheibel.

Filmerna är regisserade av Molly Hartbel som även regisserat ett antal avsnitt av SVT-serien Vår tid är nu.

– Att porträttera verkligheten är svårt, man tenderar ofta att vilja göra varje drama smått sensationellt. Här ville vi istället återskapa en situation som naturligt kunde ge drama åt berättandet, säger Martin Bartholf, copywriter på Bartholf Scheibe


Dela sidan: