Dela sidan:

På Spoon har Ida Olsson arbetat som content manager med kunder som Telia och Delicato. Tidigare i karriären har hon bland annat jobbat med marknadsföring åt Red Bull.

Nu tar hon klivet till Spoon.

– TBWA är verkligen en byrå som levererar bra grejer på löpande band, så det känns väldigt kul att få bli en del av dem och forma nya möjligheter med allt vad content marketing kan innebära. Jag tror att vi kommer kunna hjälpa kunder att få ut maximalt genom att använda rätt innehåll till fler målgrupper, säger Ida Olsson, content manager, TBWA.

Som content manager på TBWA kommer hon jobba med både strategi och produktion.

– Under förra året utvecklade vi TBWA Live vilket är en cirkulär, ständig pågående process för hur vi bevakar världen runt varumärken, samlar in data om vad som händer där just nu och omvandlar den kunskapen till kreativt innehåll på daglig basis. Man kan säga att det är vår approach till "always on". Att vi nu har Ida på plats innebär att vi utvecklar det erbjudandet ytterligare och stärker samtidigt upp vårt content-erbjudande. Vi är otroligt glada över att ha Ida på byrån, säger Louise Sallander, PR-strateg, TBWA.



Dela sidan: