Dela sidan:

Signal Signal har undersökt vilka energidrycker som är mest omnämnda i talmedier som Youtube och podcasts. Hela 70 procent av omnämningarna hör till Nocco. Ingen annan aktör är i närheten. 

LÄS MERSå pratar influencers om resebolagen

LÄS MERDe erbjuder bevakning av det som sägs i etermedier

Enligt mediebevakningsbolaget beror Noccos framgång på att paketeringen och smaksättningen har lockat fram innovativa idéer. Bland annat har youtubern Hoffa Kaos provat att äta lika många skumtomtar som finns i "Nocco Skumtomte". Dessutom har humorgänget IJustWantToBeCool gjort en satir av ungdomar beroende av drycken. Inga av inläggen är sponsrade. 

– I många fall syftar omvärldsbevakning till att hitta negativa omnämnanden för att få koll på kriser. Men, anledningen till att Nocco har så många omnämnanden beror inte på en kris utan de har blivit en hype på Youtube, kommenterar Robin Tuorda, säljchef på Signal Signal.

Konkurrenterna Monster, Nocco, Burn, Redbull, Rockstar, Powerking och Celsius ligger långt efter Nocco. Celsius når närmast med sina 10 procent. Se hela listan nedan:

Signal Signal har gått igenom hela 41 088 timmar ljud från omkring 1500 källor. Materialet har samlats in mellan 1 januari 2017 och 31 december 2017, och analyserats via "automatiserad talmediebevakning".



Dela sidan: