Dela sidan:

Enligt statistik från SCB och Naturvårdsverket häller den genomsnittlige svensken ut en hel kopp kaffe hemma i slasken. Enligt Löfbergs egna beräkningar innebär svinnet att över 300 miljoner liter kaffe varje år går till spillo i svenska hushåll varje år. Nu vill bolagetsätta stopp för kaffesvinnet och dess miljöpåverkan.

Enligt en ny Sifo-undersökning som Löfbergs Lila låtit beställa uppger 82 procent av svenskarna att de dricker kaffe.
Samtidigt riskerar kaffeproduktionen att halveras fram till 2050 på grund av klimatförändringar. 

Uppropet #caffeslatte lanserades under torsdagen eftermiddag på Löfbergs Rosteri & Kaffebar. Lanseringen har föregåtts av teasers i sociala media och med en tidningsannons
er DN, SvD och DI. 




– Vi vill att du som konsument väljer ett riktigt hållbart ka e och tar vara på det kaffe som du brygger. Tillsammans kan vi bidra till en positiv utveckling, säger Lars Appelqvist vd för Löfbergs i en kommentar. 

Bakom kampanjen står reklambyrån Ingo.



Dela sidan: