Dela sidan:

Rollen som kommunikatör blir allt mer komplex och utmanande, med stora krav på förändring, digital kompetens och effektivitet.

Den 6-7 mars arrangerar Resumé en tvådagarskonferens där vi fördjupar oss i det nya kommunikationslandskapet. Konferensen riktar sig i första hand till kommunikatörer i offentlig sektor, men även yrkesverksamma i näringslivet har mycket att lära av innehållet.

– Jag är glad över att så många vassa experter har tackat ja till att vara med och dela sina kunskaper på den här konferensen. Alla tycks vara överens om att kommunikatörer inom offentlig sektor står inför en framtid med många utmaningar, men också stora möjligheter, säger Fredrik Svedjetun, konceptchef på Resumé.

Programmet är nästan helt klart. Några av programpunkterna är:

• Chef och kommunikatör i kris
Stefan Hector, nationell kommenderingschef vid terrorattentatet den 7 april.

• Strategisk improvisation för effektiv kommunikation
Jesper Falkheimer, professor i strategisk kommunikation, Katarina Gentzel Sandberg, senior kommunikationsrådgivare, Gullers Grupp.

• Digital kommunikation i offentlig sektor
Hampus Brynolf, vice vd och senior rådgivare, Intellecta Corporate.

• Driv en förändringskultur internt för att integrera kommunikation i verksamheten
Alexandra Hernadi, kommunikationsansvarig, Kommerskollegium.

• Hur kommunicerar din organisation inkluderande med en mångkulturell befolkning?
Per Karlströmer, vd på Kapi.

• Avesta, bruksorten som vägrade ge upp
Anders Rune, creative director, och Kerstin Eriksson, näringslivsutvecklare, Avesta kommun.

• Kommunicera med känsla och meningsfulla upplevelser
Arvid Axland, upplevelseexpert och grundare av byrån Pool.

• GDPR för kommunikatörer i offentlig sektor
Katarina Ladenfors, advokat, MarLaw.

• Content marketing i offentlig sektor: Hur engagerar man många människor med "tråkiga" ämnen
Björn Owen Glad, marknadschef, Spoon.

• Mätning av digital kommunikation
Sophie Hedestad, nordisk marknadsdirektör, Meltwater.

• Kriskommunikation i sociala medier
Emma Blom, vd på Social Industries.

• Skapa konverteringsdrivande innehåll som din målgrupp bryr sig om
Hanaw Rashid, digital strateg, The Amazing Society.

• Kommunikation i en ny tid
Arash Gilan, vd Viva Media.

• Nå ut via influencers på online video-plattformar
Natalie Tideström Heidmark, Head of commercial, United Screens.

Läs mer om eventet och anmäl dig här

Sveriges Kommunikatörer och Via TT är partners till Kommunikation Offentlig Sektor.



Dela sidan: