Dela sidan:

Nu väljer Viking Lines svenska marknadsföringsbolag Viking Line Skandinavien att inleda ett långsiktigt samarbete med PR-byrån Wenderfalck för att ytterligare stärka upp satsningarna på den svenska marknaden.

Samarbetet är redan igång och kommer att fokusera på löpande pr-rådgivning i strategiska och operativa frågor. Uppdraget innefattar även medierelationer, krishantering samt separata PR-projekt med fokus på Viking Lines trygghetsarbete och positioneringsarbete gentemot nya målgrupper.

– Viking Line är ett välkänt varumärke som många har en åsikt om, vilket gör detta till ett spännande uppdrag fullt av möjligheter. På Wenderfalck arbetar vi dagligen med att stärka varumärken med hjälp av kreativ kommunikation och vi ser fram emot att göra just detta tillsammans med Viking Line, säger Emma Nilsson, kundansvarig och PR-rådgivare för Viking Line på Wenderfalck i en kommentar.

– Wenderfalck har både bredd och spets i sitt erbjudande vilket Viking Line behöver för att framgångsrikt fortsätta attrahera den svenska marknaden. Vi fokuserar redan stenhårt på att göra Östersjökryssningar till ett underhållande och trivsamt resealternativ för ännu fler, och i det arbetet kommer Wenderfalck att vara en både stabil och innovativ partner, säger Eleonora Hansi, informationschef Viking Line Skandinavien i en kommentar.

Arbetsgruppen för Viking Line på Wenderfalck
Emma Nilsson: Kundansvarig & PR-rådgivare
Hugo Ryckert: PR-rådgivare
Karl-Johan Löfstrand: PR-konsult
Kristin Wester: Rådgivare Corporate Communications
Daniel Uvell: Rådgivare Corporate Communications
Petter Rudwall: Creative Director
Daniela Westmark: Copywriter
Adam Radi: Art Director



Dela sidan: