Dela sidan:

I slutet av 2017 gick de två mediebyråerna MEC och Maxus ihop och bildade Wavemaker. Båda bolagen tillhörde sedan tidigare GroupM-gruppen.

Nu knyter den nya byrån till sig kunderna BSH Home Appliences med varumärken som Siemens och Bosch, samt MSC Cruises, Triumph International och Comprado.

Samtidigt förstärker byrån sitt content-team med Dan Lindgren och Martin Dos Santos.

David Lindgren kommer närmast från Nordea där han var ansvarig för bankens nordiska content-satsning. På Wavemaker får han tjänsten som head of content.

Martin Dos Santos rekryteras från Granath och har tidigare i karriären jobbat på både byrå- och kundsidan. På Wavemaker får han tjänsten som creative director.

– Det känns spännande och bra att komma till Wavemaker, konstaterar Dan
Lindgren. Det känns att det är en ny sorts byrå. Vi arbetar insiktsdrivet med
media, content och teknologi integrerat och jag tror mycket på det. Det är
också en byrå som har så mycket att göra att vi fick slå ihop fyra pressreleaser
till en. Där kan vi väl förbättra oss framåt, haha.


Dela sidan: