Dela sidan:

Stressad budbilspersonal, drönare med paket, pianon som hissas mellan. skyskrapor, massleveranser av paket och hysterin utanför ett köpcenter vid produktlansering. I Volvo Cars nya reklamfilm för XC40 riktar man udden mot det destruktiva i konsumtionssamhället och utmanar den traditionella ägandet med reklambudskapet:

"By not owning things, you’re not owned by things."

XC40 är Volvo Cars första modell i segmentet kompakta premium-SUV:ar är populär bland bilköparna, och antalet globala beställningar överstiger XC40 20 000 bilar. I kampanjen som har premiär ikväll  på TV4 hörs en ny version av den kända sången " My Favorite Things" från den klassiska musikalen och filmen "Sound of Music".

Sången i kampanjen spelades in av den svenska artisten Jennie Abrahamsson och nyversionen släpptes på Spotify precis innan kampanjen startade. Låtens uppdaterade kontext tydliggör just att Volvo Cars vill utmana det traditionella sättet att äga en bil på. I samband med lanseringen av XC40 släppte Volvo Cars även möjligheten att abonnera på en bil med full service-tjänsten Care by Volvo.


Bakom reklamfilmen ligger Forsman & Bodenfors.

Arbetsgrupp
Art Directors: Andreas Malm, Karl Risenfors Copywriter: Gustav Johansson
Account Supervisor: Lena Olander, Alison Arnold Account Executive: Jenni Füleki
Agency Producer: Mats Wolgers
Music Supervisor: Jenny Ring, Johan Nordqvist Artwork: Martin Joelsson, Ingrid Arnsand Jonsson PR Strategist: Bjarne Darwall

FILM: Things

Director: Johnny Green
D.O.P: Max Goldman
Editor: Thomas Grove Carter
Production Company: Anonymous Content
Executive Producer: Eric Stern
Producer: Aris McGarry
Grade: Oskar Larsson, Chimney
Sound Design: Sam Ashwell, 750mph
Post Production: Chimney
Music: My favorite things
Music artist: Jennie Abrahamson
Composer: Richard Rodgers/Oscar Hammerstein 



Dela sidan: