Dela sidan:

I skuggan av Spotify växer ljudbokstjänsten Storytel som en raket i allt fler länder. Den senaste tiden har lanseringar skett i bland annat Spanien, Ryssland och Indien. För att hålla ihop kommunikationen över samtliga marknader har bolaget valt B-Reel som strategisk och kreativ partner. 
– Vi är ett entreprenörsdrivet bolag som växer på alla ledder. Inför vår fortsatta utveckling behöver vi spetsa till varumärket Storytel och se till att vår kommunikation hjälper oss att nå ännu fler människor på befintliga och nya marknader. B-Reel presenterade en vision och ett förhållningssätt som kändes helt rätt och som stakar ut en inspirerande och tydlig väg framåt, säger Kajsa Berthammar, global marknadschef för Storytel, i ett pressmeddelande.

År 2016 köpte Storytel upp det anrika förlaget Norstedts och har sedan dess växt organiskt och med fler förvärv. 
– Storytel står för så många positiva saker och ligger i framkant av utvecklingen på en marknad där det händer massor just nu. Parallellerna till Netflix och Spotify är oundvikliga. Att få vara med och utveckla varumärket i denna fas, både på hemmaplan och ute i hela vida världen, gör oss stoltare än tuppar, säger Johan Dahlqvist, Executive Creative Director på B-Reel Stockholm.


Dela sidan: