Dela sidan:

Johan Östlund började som vd på McCann i slutet av förra året. Dessförinnan har han under drygt tre år jobbat som projektledare på Åkestam Holst, med ansvar för bland annat SAS-uppdraget. Han har även jobbat på arbetsplatser som Jung Relations, Leo Burnett i Shanghai och inom DDB-nätverket i Stockholm, Tokyo, London och Hong Kong.

Med start i dag blir han en Resumé Insikts tre analytiker, vid sidan av Wavemakers digitala strateg Amanda Oxell och medieanalytikern Thomas Baekdal.

Hej Johan Östlund, vad kan jag som läsare förvänta mig av dina texter?
– Min ambition är att texterna dels ska stimulera till reflektion, dels generera en både bredare och djupare kunskap hos läsarna. I slutändan mår vi alla bättre av det.

Vilka vänder du dig till?
– Alla som tycker det är intressant att göra avgörande skillnad genom riktig kunskap och sätter en stolthet i det.

Jag vet att du värnar om kunskap och vill att branschen ska minimera toleransen för rappakalja. Hur ska du bidra till detta?
– Framförallt så gör jag detta i min vardag genom att, förhoppningsvis, leva som jag lär.

Johan Östlunds första analys har rubriken: "Här är teorierna alla som jobbar med reklam måste kunna". För att läsa den behöver du göra något av följande:

Är du redan prenumerant? Logga in här!


Dela sidan: