Dela sidan:

Anna Boberg gick ut Berghs 2016 och inledde då sin tjänst som copywriter på TBWA. Redan under sitt första år uppmärksammades hon och kollegan Lina Franzon för sitt arbete med boken "Ord Inuti" där de för Minds räkning tog fram 150 nya ord för vårt känsloliv. Projektet innebar även en Guldskriftsvinst som årets bästa copywriters vid förra årets Guldäggsgala.

– Anna är en otrolig talang med helt rätt 'drive' och inställning. Till exempel är hennes utomhuskampanj för Mind nu i höstas en sån där idé man önskar att man gjort själv. Ska bli extremt kul att få jobba ihop med henne, säger Andreas Dahlqvist, chief creative officer på NORD DDB.

– Det känns som en repris på flytten Sundsvall > Stockholm. Från familjen på TBWA till ett stort och spännande NORD DDB - där drömmarna ska slå in. Vi har samma syn på vad som är en bra idé och en jävla bra idé. Och det är den enda anledningen jag behöver för att längta dit, säger Anna Boberg.



Dela sidan: